Världens vackraste städer – topp 10

 Världens vackraste städer – topp 10

På FlygbolagsGuiden så har man röstat fram en lista över de vackraste städerna i världen. Tycker det är svårt att definiera varför jag tycker om en stad eftersom jag tror att det är en helhet, en stämning, som jag tycker om. Kan konstatera att jag saknar New York på listan som är en grym stad på alla sätt. Manhattan by night på bilden.

1. Rio de Janeiro, Brasilien

2. Sydney, Australien

3. San Francisco, USA

4. Kapstaden, Sydafrika

5. Paris, Frankrike

6. Barcelona, Spanien

7. Rom, Italien

8. Florens, Italien

9. Prag, Tjeckien

10. Budapest, Ungern  

Vilken stad är din favorit? 

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Alla lågprisflyg, Lågprisflygbolag, Resor, Städer och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Världens vackraste städer – topp 10

  1. zeriozt skriver:

    Har inte besökt så många storstäder, men jag tycker att Skandinavien är underskattat. Hög standard, fin natur och trevliga människor.

  2. Mr Manolo skriver:

    Visst är det så för man är ju ”hemmablind”… men på andra sidan ån är gräset alltid grönare, och frukterna större…

  3. Hallå! Stockholm, för tusan! Men jag håller med dig om att New York City borde finnas med på listan.

  4. Mr Manolo skriver:

    Visst är det så, och så ska det bli, för jag gör en ny lista med intryck av inläggen.

  5. Bengt skriver:

    Jerusalem!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.