Vägra blykeps – skit i att betala ”priset”

Vägra bli packad och bakfull

Det går en massa snack om bästa sättet att bemöta en blykeps. För att visa att jag bryr mig om min omgivning har jag druckit ofantliga mängder alkohol för att fullskaletesta olika bakiskurer (nej, det är INTE jag på bilden, utan någon jag ”känner”). Jag vet sedan tidigare att de flesta avfärdar olika sorts kurer som rent nonsens, men det fins en rödnäst falang som bestämt hävdar att enda effektiva sättet att lindra en bakfylla är en rejäl återställare, gärna en Bloody Mary. Och även om dessa partyfanatiker med simmiga guldfiskögon och risig andedräkt har rätt så skulle jag aldrig palla att följa deras råd. Alkisstämpeln blir liksom oåterkallelig när man spolar i sig en drink klockan tio på förmiddagen. Nääh, min vinnare heter Resorb, och den fungerar. Jag tar en ”innan” och en ”efter” det orala intaget och mår som en prins dagen efter. Jag har alltså bytt och kasserat min blykeps mot en lätt och smidig guldkrona. Jag kan festa utan att betala ”priset”. Och jag slipper vara med på lustiga bilder… Yeaaaaah!

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Fest, Roligt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

