Valentine’s Day – även i djurriket

Valentine´s Day och elefanter visar kärlek

Det är så lätt att glömma bort all den kärlek som finns på detta runda gamla klot. Vi människor måste inse att djuren också har känslor, att Valentine´s Day är viktig även för dem. Se därför på de gosande och kvittrande fåglarna med nya ögon, salutera hunden som stajlar för en snygg tik, yla med vargen som ylar efter sin partner, och gråt en skvätt när du ser att elefanterna ”snablar” med varandra. Det finns hopp för oss alla, vi är goda, goda som hjärtformade geléhjärtan.

Dagens latinska ordspråk: Amor Vincit Omnia  

P.S. Okej, lite cynisk var jag, men bara lite… 

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Djur, Roligt, Sex och sånt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Valentine’s Day – även i djurriket

  1. Beppe skriver:

    Djävla struntprat! Djuren vet väl inte om vilken dag det är. De styrs av instinkter, varav instinkten att para sig är en viktig del.
    Flera djur begår även våldtäkt vid parningstillfället.
    Kärlek?

  2. Mr Manolo skriver:

    Om man inte förstår att det där är ett skämt bör man kanske ta sig en funderare. Vem är jag? Vad gör jag? Hur blev det så här?

    Men du får ett gelehjärta av oss, alltså från mig och en söt liten apa som sitter här och kelar med mig just nu.

  3. Cia skriver:

    Hey, mina hundar vet precis vilken dag det är. På alla hjärtansdag är dom som förbytta och vill bara äta gelehjärtan, dyr choklad och gå på bio hela tiden..

  4. hasse67 skriver:

    Klart attt djuren också firar alla hjärtans dag. 😉

  5. vhcbloggen skriver:

    Äsch då, jycken är full av kärlek varje dag… 🙂
    Men jag tror han flörtar extra mycket med tjejerna på den här dagen… 😉
    Jättefin bild!

Kommentera

