Folke är en vargmördare

Typer som Folke får mig att bli riktigt förbannad. Gubbtjuven ser en hotbild som inte existerar och vill därför utrota vargen i Sverige. Jag utrotar hellre typer som liknar Folke.

Fakta som talar sitt tydliga språk:

– 1821 var senaste gången varg dödade en människa i Sverige. En tamvarg tog livet av nio barn i Gysinge.

– Senaste kända fallet i västvärlden är en man som dödades i Kanada 2005.

– Björn är långt farligare än varg för en människa som träffar på ett djur i skogen.

– Sett ur en annan synvinkel är älgen farligaste djuret. Åren 1985-2005 dog 220 människor efter kollision med älg. 1 659 skadades svårt.  

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Djur, Samhälle och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Folke är en vargmördare

  1. Hogis skriver:

    Hur kan han ens få behålla sin vapenlicens efter dessa uttalanden? Han är ju uppenbarligen inte en lämplig jägare!

    Jag blir så otroligt ledsen av att läsa denna artikel. Folk som kämpat så hårt för att vargen skall överleva i Sverige.

  2. EJA skriver:

    Ena sekunden är vargen skygg andra sekunden jättefarlig. Hur skall han ha det?

    Jag håller med, ibland undrar man om inte jägarna borde ”utrotas”….de äter också kött och gör mig orolig när jag går ute i naturen.

  3. Jägare skriver:

    Folke är ingen jägare, han är en beväpnad desperat stolle. Om hälften av det som står i artikeln är sant så är det bara för farbror polisen att åka å hämta vapnen hans.
    Snälla, klumpa inte ihop Folke med oss jägare, även om ni vill. Det är som att jämföra Röda Khmererna med veganer…

  4. Stina skriver:

    Jag skulle bli mer rädd om jag träffade Folke ute i skogen än om jag stötte på en varg. En idiot med vapen är betydligt farligare än en varg.

    Större egoist får man leta efter!

  5. britt thorslund skriver:

    I övriga delar av världen lever folk och rovdjur i fred och samförstånd, men i Sverige och speciellt norr om Dalälven finns bara fega skjutglada ”karlakarlar” som bara lever för att likvidera varg, lodjur och björn. Det är så patetiskt så man kan spy!! Folke har erkänt att han tjuvskjuter och tänder fortsätta med det. Vad gör polisen? Ta bössan av människan och åtala honom!! Typer av hans kaliber är bara fega typer som skyller på att vargen tar tamboskapen. Vore man rädd om sina djur skulle man se efter dom och sätta upp elstängsel, men det är dom för snåla till!
    Ett tips till Folke: sätt in pengarna på barncancerfonden eller bidra med nåt positivt i samhället.
    Jag vill utnämna Folke och hans gelikar till dagens fåntratt. Skäms och vet hut!

  6. Malin skriver:

    Jag blev själv rejält upprörd när jag såg eländet i Aftoblandet… Och jag skulle verkligen inte vilja möta den vinögde Folke med den pälsmössan ute i skogen! Jag hoppas han förlorar sin vapenlicens! Dessutom är typer som dessa ingen bra reklam för Hälsingland.

    /Malin

  7. Ping: Läsvärt… « Malin Hellesø’s blog

  8. Nicklas Eriksson skriver:

    Folke och hans halvfulla pack av ”riktiga mån” kan dra så långt åt helvete de kan komma! Brottslingar ska sitta inne oavsett hur gamla och gaggiga de är!

  9. Skjut vargen skriver:

    Folke har rätt. Skjut hälften av vargarna, sätt resten i reservat. Låt människorna i varglänen få tillbaka sina liv, kunna ha hunden ute, våga låta barnen gå till skolan/bussen/kamrater.

  10. Skjut vargen skriver:

    ”1821 var senaste gången varg dödade en människa i Sverige.”
    So what? Innan hösten 2004 var det över hundra år sedan någon människa blev dödad av björn i Sverige, nu har åtminstone två dödats.

    Skjut mer varg. Sätt resten i reservat.

  11. Nekochi skriver:

    Jag hoppas den vinögde Folke siktar fel och skjuter både sig själv och övriga med samma åsikt!

    Kanske är det dags att skjuta av lite jägare i stället?

  12. trulpen skriver:

    Det farligaste djuret för människan (och alla andra) är människan själv. Dummare djur får en leta efter.

  13. Misantrop skriver:

    Bra idé! Sätt vargarna i reservat. Gör reservat av hela norra Sverige. Så kan vargen och de andra djuren och växterna få leva i fred, fri från människodjurets förbannelse.

  14. Mr Manolo skriver:

    Jag är grymt trött på 08-snacket i vargfrågan. Vargen är ett extremt skyggt djur som du knappt kan se på Skansen trots att det är inhängnat. Att dessa djur skulle blir livsfarliga bestar och attackera människor är nonsens. Att de river tamboskap är däremot en ersättningsfråga som borde hanteras smidigare av myndigheterna. Sverige ska ha en vargstam då det är en del av vår biologiska mångfald, vårt kulturarv.

Kommentera

