Hjältar i ordets rätta bemärkelse

För att få en ödmjuk start på den här veckan rekommenderar jag att läsa om hjältarna, om mammorna och lärarna, i jordbävningsdrabbade Kina som använt sin egna kroppar för att skydda sitt barn eller sina skolbarn. Det är tuff läsning som inte lämnar någon oberörd. Jag har själv huvudet inlindat i en hushållsrulle just nu…

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Media, Politik, Samhälle och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hjältar i ordets rätta bemärkelse

  1. Elin skriver:

    ja jag hoppas på det, du skulle se den lilla stugan vid vattnet, den är som tagen från en saga. Inget rinnande vatten, pumpbrunn, utedass med ett litet hjärta på dörren, broderade gardiner, dalablåa utemöbler och naturligtvis den eviga detaljen – vagnshjul av trä på södersidans vägg. Runtomkring är det blomsterängar och även en övervuxen vinbärsodling. jag bara längtar….

  2. Mr Manolo skriver:

    Du är en obotlig romantiker…

  3. Elin skriver:

    ja vill då tro det iaf.. 🙂 törs jag verkligen för jag kommer att böla…

  4. Elin skriver:

    nu sitter jag ju här ock gråter… 😦

  5. Mr Manolo skriver:

    Men vilken mamma, va? Evolutionen finns djupt i våra gener…

  6. Elin skriver:

    hehe men de e ju tjusningn med livet.. att man kan vara lite hit & lite dit… 🙂 växling förnöjer, sedan måste jag ju göra mitt för att kompensera visst bortfall av middagar hemma med Guden a.k.a Martin. vad är då bättre än en bronco burgare 😉

Kommentera

