När en cappuchino blir ett konstverk

 

Kaffe som konst

Kaffe som konst

En perfekt cappuchino med fin crema på toppen är alltid gott. Men vi människor äter och dricker även med ögonen och de här konstverken tar kaffet till en ny nivå. Kombinationen gott och vackert är perfekt. Cappuchinon är så vacker att det blir svårt att surpla i sig godsakerna

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Mat, Roligt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till När en cappuchino blir ett konstverk

  1. BountyLady skriver:

    Ååå de där är så otroligt vackert gjorda!
    Precis som de där tårtorna som jag bloggade om häromdagen.
    Såå vackra att man inte ens vill äta/dricka upp dem!

    Ha det gottis!
    /BountyLady

  2. Elin skriver:

    Jag giller bäst det hederliga lövet

  3. Mr Manolo skriver:

    Jag gillar det som är godast!

  4. Fisförnäma Cia skriver:

    en bra crema följer inte med kaffet då du dricker det.. det stannar kvar i koppen och är näst intill oförändrad (i botten av koppen/glaset) då du druckit upp din välsmakande cappucino. Drick med vällust.. espresson får gärna vara gjord på Kopi Luwak bönor.. Det(!) är lyx 🙂

  5. Mr Manolo skriver:

    Ta reda på vad som är så speciellt med Kopi Luwak! Moahahahahahahaaaaa… 😉

  6. Fisförnäma Cia skriver:

    det är bajskaffe 🙂 tacka fan för att jag inte dricker kaffe när det dyraste man kan få tag i är utskitet av ett djur 😛

  7. Elin skriver:

    Ha ha ha.. Jga har hört talas om det där nedra lyxkaffet – i min mun ska det då inte och jag har trots allt haft en del i den, munnen aöötså.. bah ha ha…

    Tack darling, har levt sp osunt sista tiden att jag blev lite pluffsig men, det tog en vecka att rätta till det. Pizza och boos tis till sön morgon sliter inte bara på glorian.

  8. Fisförnäma Cia skriver:

    det var värst.. själv smakar jag Allt en gång 🙂 bajskaffe eller ej.. (dyra saker som är) -gratis är gott, antingen det är utskitet av en björn eller ligger i en butelj i någon fransk källare i X-antal år 😀

Kommentera

