Svartsjuka motiv till mordet på Therese Johansson Rojo

Så här går ryktena: Tim Vrågård och Tove Lind, som också är ett par, har varit tillsammans i två år. För ganska exakt en månad sedan förlovade de sig. Kompisar till paret säger att Tove ibland blev väldigt svartsjuk och polis misstänker också att svartsjuka kan ha varit ett motiv till mordet.

Therese Johansson Rojos blogg har tusentals människor tagit avsked. Det är också många i kommentarsfältet som spekulerar kring vad som egentligen hänt.

”Jag läste på min kompis blogg, att Theres och X kramades och då, sa Z, X:s tjej, till X att ‘om du älskar mig så döda Tess.’ så tänkte han döda henne med kniv men missade och då misshandlade han henne och kastade henne i en backe”, står det i en av kommentarerna på flickans blogg.

Många kommentatorer, som säger sig röra sig i samma kretsar som de tre Sturebyungdomarna, driver samma tes: att den 16-årige pojken ska ha varit otrogen med Therese och att pojkens flickvän därefter hetsat honom till att ta livet av 15-åringen. Ett annat rykte som diskuteras bland anonyma ungdomar på nätet är det så kallade ”kinesspåret”. Samma kväll som mordet ska Therese och den 16-åriga flickan ha bråkat, varvid 16-åringen förolämpat Therese med rasistiska tillmälen. Så här skrev Therese själv på bloggen om ”kinesmobbningen”:

”Jag gillar inte att bli kallad kines, bara så ni vet, jag är och har sldrig varit och kommer aldrig att bli en kines, (nej det är inget fel på kineser). För det första är jag inte ens helt asiat utan halv, om ens det. För det andra så är jag inte kines utan filipin. Nej jag är inte brun normalt, nej jag är inte gul heller, nej jag äter INTE ris varje dag och nej jag har inte små fula ögon.. så snälla leave it”

Slutsats: Om den nyförlovade killen prasslar, blir avslöjad av Tove, och sedan blir uppmanad av den han svikit att mörda sitt prassel så är han en duperad parodi på något som kallas pojke. Så även om han är stark som en oxe, så verkar han även lika smart som ett sådant trögt dragdjur…

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Det här inlägget postades i Antikändisar, Äckligt, Media, mord, Samhälle, Skvaller, Tim Vrågård och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

