Hitta de 10 bästa orterna i Alperna med lågprisflyg

 

Alperna och torr snö är en livsstil.

Alperna och torr snö är en livsstil.

Några kända och okända pärlor i Alperna för dig som vill ta ett lågprisflyg till sydligare breddgrader. Bra backar, torr snö, god mat och härligt nattliv är några viktiga parametrar. Nu kör vi!
1. Österrikiska Saalbach har underbar skidåkning.
2. Champoluc i Italien har skidåkning, god mat och smaskigt kaffe och är kopplat till tre dalar.
3. Franska Châtel är en härlig liten by med bra skidåkning som sitter ihop med stora systemet Portes du Soleil.
4. Stuben delar system med St Anton och här är offpisten lättillgänglig och rolig.
5. Bad Gastein har bra hotell och bra åkning, vasst nattliv och kort transfer.
6. Zermatt har enastående skidåkning, med stor variation
7. Disentis i Schweiz är en oupptäckt pärla.
8. Arabba i Dolomiterna med grannbyarna Corvara, La Villa och Alta Badia. Skidsystemet Superski Dolomiti är ett jättesystem men 462 liftar. Underbart och okänt område (se kartan)
9. Schweiska Verbier är en klassiker med klass.
10. Franska Chamonix har härlig skidåkning och en ”riktig” by.

Om Erik

Älskar livet och allt som skapar upplevelser och njutning, är nyfiken och tycker om att resa och se, gärna billigt med lågprisflyg.
Detta inlägg publicerades i Alla lågprisflyg, Lågprisflygbolag, Skidor, Sport och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hitta de 10 bästa orterna i Alperna med lågprisflyg

  1. Pesan skriver:

    Jag måste faktiskt erkänna att jag är lite trött på dom ställena. Har aldrig någonsin stått i en kö på varesig sture, opera, white room eller spy bar där jag har avnjutit champagne i floder. Den där brat-stilen är ingenting för mig. Förr kasnke då jag inte visste bättre. Jag avnjuter hellre en god vällagad middag i lugn och ro, tillsammans med en god amarone.. 🙂 Jag har blivit gammal 😛 Gått i Pension!!! Gode gud så tråkig jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Pesan skriver:

    men jag är ju gammal raggare 😛

  3. Mr Manolo skriver:

    Ja, gammal och raggare…

  4. Pingback: Topp 10 bästa orterna i alperna « Om billigt flyg och billiga flygbiljetter – upptäck världens olika hörn

  5. Cia skriver:

    skidor.. snö? pffrt… ge mig värme!

  6. Mr Manolo skriver:

    Köp en engångsgrill… tänd på… och sätt dig på den… det blir varmt!

  7. Cia skriver:

    engångsgrill? pff, nej tack sånt använder inte jag! köper en rattmuff och sätter på rövgrillen i min otroligt heta saab istället!

  8. Pingback: 10 bästa orterna i Alperna « Om Seat24 och annat lågprisflyg

  9. Pingback: Bästa orterna i Alperna « Allt om hur man hittar en billig flygbiljett

  10. Pingback: Bästa orterna i Alperna – grym shopping « CityShopping

  11. Pingback: Bästa orterna i Alperna « Vem vill inte hitta en billig flygresa?

Lämna en kommentar